متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

روش های جراحی زیبایی بینی باز و بسته

روش های جراحی زیبایی بینی باز و بسته

شاید یکی از مهم ترین تصمیمات جراح هنگام مواجهه با بیماران ، انتخاب روش های جراحی زیبایی بینی باشد . در بین روش های جراحی زیبایی بینی دو روش به سادگی امکان پذیر است – اولین روش، روش باز   است که به طور موقت پوست بینی کنار زده می شود و می توانیم به اسکلت بینی دسترسی پیدا کنیم. از آنجایی که تقریبا تمام تغییرات مربوط به لبه ی بیرونی بینی،، نتیجه ی تغییرات مربوط به اسکلت بینی می باشد ، روش های جراحی زیبایی بینی و نحوه ی قرار گرفتن در برابر استخوان بینی که توسط این روش ایجاد شده است تاثیر مستقیم بر آسان شدن جراحی و کیفیت نتیجه ی نهایی جراحی زیبایی بینی خواهد داشت.

روش های جراحی زیبایی بینی

در جراحی زیبایی بینی به روش بسته ، همه ی برش های مربوط به جراحی در داخل بینی قرار داده می شوند . اگرچه برش های موازی تقریبا نیمی از پوشش سوراخ بینی را احاطه می کند اما هیچ بخشی از این برش از  خارج بینی دیده نمی شود و در واقع از زخم های خارجی اجتناب شده است. با وجود این ، چون برش های سوراخ چپ و راست بینی غیر متصل باقی می ماند ،تغییر مکان پوست بینی مشکل می باشد و کل جراحی بینی باید از طریق دهانه ی باریک ایجاد شده با دید محدود انجام شود . از آنجایی که دسترسی به چارچوب بینی نیاز به کششش شدید پوست بینی دارد ، اعوجاج غضروف بینی نیز اجتناب ناپذیر است. با وجود اینکه از زخم های قابل مشاهده اجتناب شده است اما چالش های مهم و محدودیت های فنی مربوط به عدمم نسبی دسترسی هنوز وجود دارد . بنابراین ، جراحی زیبایی بینی بسته در مقایسه با جراحی باز دسترسی کمتری در  ساختار داخل بینی به جراح می دهد. 

جراحی زیبایی بینی به روش باز

برخلاف عمل زیبایی بینی به روش بسته ، جراحی زیبایی بینی به روش باز از یک برش کوچک استفاده می کند که برش های سمت راست و چپ سوراخ بینی را به هم متصل می کند . در عوض بجای این ۴-۵  میلی متری که قابل مشاهده است پوست بینی به راحتی می تواند به سمت بالا تا شود (مانند بالا بردن کاپوت ماشین ) و دید آزادانه ای از قسمت پایین اسکلت بینیی بدست می آید . علاوه بر دید مستقیم بر همه ی قسمت های چارچوب بینی، اعوجاج غضروف های بینی به حداقل می رسد و همه ی اجزا می توانند در جهت طبیعی و دست نخورده ی خود ارزیابی شوند.

اگرچه بسیاری از جنبه های یک بینی نازیبا می تواند به وسیله ی عمل زیبایی بینی بسته اصلاح شود اما به نظر من ریسک نسبتا کم زخمی که در زیر قسمت کلوملا ایجاد می شود به اثربخشی ، تطبیق و صحت بهبود در عمل زیبایی بینی باز می ارزد. با این وجود بسیاری از جراحان بینی در جراحی بسته بسیار ماهر هستند به خصوص در بیمارانی با آناتومی بینی نسبتا ساده . عمل زیبایی بینی باز اغلب برای تغییرات اساسی استفاده می شود مانند اصلاح نافرمی های پیچیده در عمل زیبایی بینی برای لب های شکاف خورده ، بینی های پیچ خورده یا نافرمی هایی که بعد عمل زیبایی بینی ایجاد شده است و… 

در واقع بیشتر کارشناسان عمل زیبایی بینی ، برای بینی هایی که آناتومی پیچیده ای دارند از جراحی زیبایی باز استفاده می کنند . بسیاری از روش های عمل زیبایی بینی معاصر که اثر بخشی بیشتری دارند فقط از طریق جراحی زیبایی باز امکان پذیر خواهد بود . 

مزایا و معایب عمل زیبایی بینی به روش باز چیست ؟

برای عمل های خاصی مانند عمل زیبایی بینی های ترمیمی ، فرآیند جراحی فراتر از یک جراحی زیبایی بینی ساده است . با عمل زیبایی بینی به روش باز ، جراح فضای بازتری برای بررسی و دستکاری ساختار  بینی از جمله بافت اسکار (جای زخم) و موانع دیگر که ممکن است وجود داشته باشد دارد . 

اجازه ی ترمیم قابل توجهی را خواهد داد

از آنجایی که بیشتر ساختار داخلی بینی درگیر خواهد بود ترمیم بهتری به دست خواهد آمد . 

معایب عمل زیبایی بینی به روش باز

برشی که در عرض کلوملا ایجاد می شود جریان طبیعی خون را در پوست نوک بینی مختل می کند. مثل این است که سدی در پایه ی بینی قرار گرفته است و بهبود ورم بینی را به تعویق می اندازد به همین دلیل عمل زیبایی بینی به روش باز معمولا نیازمند دوره ی بهبود طولانی تری است تا نتایج نهایی نمایان شود . 

ایجاد یک برش خارجی

از آنجایی که یک برش بر روی پوست ایجاد می شود ، بخیه ها باید بعد از عمل زیبایی بینی از باز شوند و محل برش برای چند هفته قرمز یا صورتی خواهد بود ، البته این این قرمزی می تواند برای کوتاه مدت با کرم پودر و مواد آرایشی پوشیده شود. وقتی که جای زخم تقریبا بهبود یافته است هنوز از فاصله ی نزدیک کمی دیده می شود. 

مزایا و اشکالات عمل زیبایی بینی به روش بسته چیست ؟

از آنجایی که همه ی برش ها در سوراخ بینی ایجاد شده است هیچ نوع اثر خارجی از عمل زیبایی بینی تشخیص داده نمی شود .و این به این معنی است که بیمار در دوره ی بهبود با بخیه درگیر نخواهد بود . 

بهبود کوتاه مدت

چون پوست بین نوک بینی و بالای لب در عمل زیبایی بینی با روش بسته سالم باقی می ماند، در جریان خون و تجمع مایعات اختلال ایجاد نمی شود . به همین دلیل تورم ناشی از جراحی راحت تر تخلیه خواهد  شد و بیماران از دوران بهبود کوتاه تری بهره مند خواهند شد. 

معایب عمل زیبایی بینی با روش بسته

چون همه ی دسترسی در جراحی فقط از طریق یک برش کوچک ایجاد می شود جراح باید در این نوع عمل زیبایی بینی بسیار با تجربه و خبره باشد.

جراحی بسته برای روش های عمل زیبایی بینی مدرن محدودیت ایجاد می کند.

عمل زیبایی بینی با روش بسته برای صاف کردن استخوان و بینی هایی که نوک کوچکی دارند بسیار عالی می باشد اما عملی که پیچیدگی ها و ظریف کاری های بیشتری داشته باشد ممکن است از طریق جراحی  بسته قابل اصلاح نباشد و نیاز به عمل زیبایی بینی باز داشته باشد. 

چرا شکل برش در عمل زیبایی بینی باز به صورت زیگزاک است ؟

چرا نباید برش را صاف ایجاد کنیم؟ دلیل اصلی برای ایجاد یک برش پیچیده تر استتار آن برش است . یک برش نامنظم کمتر از یک برش صاف انگشت نما می شود.

 

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.