متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

آمادگی برای انجام عمل زیبایی بینی

آمادگی برای انجام عمل زیبایی بینی

جراح بینی نحوه آمادگی برای عمل زیبایی بینی را به شما توضیح می دهد. برای مثال، در صورتی که سیگار می کشید، از شما می خواهد تا استعمال آن را متوقف  کنید، زیرا  استعمال سیگار باعث می شود که دچار عفونت سینه و زخم می شود و روند بهبودی را کند می کند.

در صورتی که سرفه می کنید، سرما خورده اید یا گلو درد دارید عمل را انجام ندهید، زیرا با انجام عمل زیبایی بینی خطر عفونت و کبودی افزایش پیدا می کند. عمل خود را به پس از بهبودی از این بیماری ها موکول کنید. در صورتی داشتن هر گونه نگرانی، با پزشک جراح تماس بگیرید.

عمل زیبایی بینی گوشتی عموما تحت بی هوشی موضعی انجام می گیرد. به عبارت دیگر شما در طول عمل خواب هستید. گاهی اوقات باید به  مدت یک یا دو شب در بیمارستان بستری شوید.

از شما خواسته می شود تا شش ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی چیزی نخورید و ننوشید. با این حال، باید از دستورات متخصص بیهوشی پیروی کنید، زیرا بعضی از آنها اجازه می دهند تا دو ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی کمی آب بنوشید.

جراح پلاستیک در مورد روند پیش از جراحی زیبایی بینی، در طول عمل و پس از عمل و وجود درد با شما صحبت خواهد کرد. سوالاتی که دارید را از جراح بپرسید و از عوارض جانبی، مزایا و روش های جایگزین آن مطلع شوید. با فهمیدن این مطالب، می توانید آگاهانه فرم رضایت نامه را امضا کنید.

در جلسه مشاوره، جراح پلاستیک بینی شما را معاینه می کند و شکل و اندازه آن را اندازه گیری می کند. پزشک عکس هایی در جلسه مشاوره یا قبل از جراحی زیبایی بینی می گیرد، تا نتایج جراحی زیبایی بینی را بتوانید با ظاهر قبلی خود مقایسه کنید.

پرستار شما را برای انجام جراحی زیبایی بینی آماده می کنید. از شما خواسته می شود جوراب فشاری بپوشید تا از ایجاد لخته های خون در عروق پا جلوگیری کنید.

انواع جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی بسته به نیازهای بیمار تا سه ساعت طول می کشد.

عمل جراحی کوچک کردن بینی

در صورتی که می خواهید بینی شما کوچک تر شود، جراح پلاستیک عموما برش هایی داخل حفره بینی شما ایجاد می کند تا به استخوان و غضروف دسترسی پیدا کند. گاهی اوقات، یک برش نیز در پوست بین حفره های بینی ایجاد می کند و به این روش ” جراحی زیبایی بینی باز” گفته می شود. قسمتی از استخوان یا غضروف جدا یا تنظیم می شود تا بینی شما ظاهری را که دوست می دارید پیدا کیند. جراح پلاستیک به پوست روی بینی کاری ندارد و با انجام عمل پوست روی بینی کوچک می شود. همچنین حفره های بینی نیز باید کوچک تر شوند تا بینی شما متناسب شود. جراح برای انجام این کار باید برش هایی در پوست حفره های بینی شما انجام دهد. این کار باعث ایجاد جای زخم در هر دو طرف می شود. این جراحی زیبایی بینی برای جراحی بینی گوشتی نیز  استفاه می شود.

جراحی بینی استخوانی و رفع قوز بینی

رفع قوز بینی یکی از شایع ترین علت ها برای انجام جراحی زیبایی بینی است. قوز بینی پهنای مختلفی دارد. شاید قوز بینی کوچکی دارید که  بخواهید آن را رفع کنید؟ یا اینکه بینی برجسته با قوز بزرگ دارید که می خواهید آن را برطرف کنید؟ بینی شما هر وضعیتی که داشته باشد، جراح رینوپلاستی می تواند بینی شما را متناسب کند.

حتما به جراح پلاستیک اطلاع دهید که می خواهید چه مقدار از قوز کاهش پیدا کند. جراح باید   تغییر شکل پوست دیجیتالی را بلد باشد تا کاهش قوز را شبیه سازی کند و نشان دهد که با سطوح متغیر رفع قوز بینی شما چه شکلی پیدا می کند. تغییر شکل پوست دیجیتالی پیش از عمل این فرصت را برای شما وجراح مهیا می کند تا در مورد میزان ونحوه تغییر شکل برآمدگی بینی استخوانی با هم صحبت کنید. کل صورت و جزئیات آن در هنگام تصمیم گیری در مورد هماهنگ بودن برآمدگی بینی با کل چارچوب صورت باید در نظر گرفته شود. در اینصورت می تواند یک جراحی بینی استخوانی مطلوب و یک بینی فانتزی داشته باشید.

جراحی ترمیمی بینی

شاید در گذشته جراحی زیبایی بینی انجام داده اید و نتایج آن برای مثال خشکی بینی شما را راضی نکرده است. یا اینکه بینی شما در سال اول یا دوم پس از جراحی خوب به نظر می رسیده است، اما به تدریج ظاهری غیرطبیعی پیدا کرده است. یا شاید پس از جراحی زیبایی بینی نسبت به قبل از  جراحی سخت تر نفس می کشید و نیاز به عمل دوباره دارید. بنا به دلایل مختلف عمل ترمیمی بینی نسبت به انجام جراحی زیبایی بینی پیچیده تر است. در طول اولین عمل جراحی زیبایی بینی صفحات بافت طبیعی دچار اختلال شده است و بافت جای زخم جای آنها را گرفته است و در نتیجه ایجاد برش دشوارتر می شود. اغلب چارچوب محافظ طبیعی بینی به خطر می افتد و بازسازی و تکمیل ساختاری نیاز است. علاوه براین، بسیاری از این بیماران پیش از این سپتوپلاستی انجام داده اند و میزان غضروف تیغه بینی که برای عمل ترمیمی بینی مورد استفاده قرار میی  گیرد را کاهش داده اند.

 نتایج قابل انتظار

تا زمانی که آثار بیهوشی به طور کامل از بین نرفته باید استراحت کنید. با از بین رفتن اثر بیهوشی برای تسکین هر نوع درد از قرص های مسکن استفاده کنید. باید به مدت یک تا دو روز در حفره های بینی خود پانسمان قرار دهید. این پانسمان ها مانع از این می شوند که از طریق بینی نفس بکشید. همچنین می توانید آتل هایی روی بینی خود قرار دهید تا استخوان های بینی به مدت یک تا دو هفته ثابت باقی بماند.

عموما وقتی حالت طبیعی و نرمال پیدا کردید می توانید به خانه برگردید. باید هماهنگ کنید تا کسی شما را با ماشین به منزل برساند. بهتر است یکی از اقوام یا دوستان در 24 اول پس از مرخصی پیش شما باشد. پرستار در مورد مراقبت از بینی در منزل به شما توصیه هایی می کند. زمان مراجعه بعدی به شما اعلام می شود.

بهبودی بعد از جراحی زیبایی بینی

در صورتی که به داروی مسکن نیاز دارید می توانید از داروهای موجود در بازار مثل پاراکتامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. همیشه دفترچه راهنمایی که همراه با دارو عرضه می شود را مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال از پزشک بپرسید.

بیهوشی عمومی به صورت موقتی بر مهارت های درک و هماهنگ سازی شما تاثیر می گذارد، بنابراین تا 24 ساعت پس از مرخصی نباید رانندگی کنید، الکل مصرف کنید، با دستگاهی کار کنید یا اسناد قانونی را امضا کنید. برای تسریع روند بهبودی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • سرخود را تا حد امکان بالا بگیرید. با گذاشتن بالشت بیشتر، به مدت حداقل دو روز پس از جراحی زیبایی بینی یا تا زمانی که کبودی از بین نرفته است، جوری بخوابید که سر شما بالاتر از قسمت های دیگر بدن شما قرار گیرد.
  • آتل هایی که روی بینی قرار گرفته اند را خشک نگه دارید و تا زمانی که آتل ها را برنداشته اید به حمام آب گرم نروید.
  • حداقل به مدت دو هفته فین نکنید و تنها بینی خود را به آرامی پاک کنید. در صورتی که باید عطسه کنید، مانع از آن نشوید.
  • دلمه های زخم خود را تا زمانی که به جراح مراجعه نکرده اید و آتل ها را برنداشته اید، نکنید.
  • از مکان های پرگرد و غبار و پردود تا زمان بهبودی فاصله بگیرید.
  • حرکات ورزشی قدرتی یا ورزش های برخوردی مثل راگبی یا فوتبال را حداقل به مدت شش هفته انجام ندهید.

این احتمال وجود دارد که به مدت چند روز بینی شما با پانسمان مسدود شود و مجبور باشید از طریق دهان خود تنفس کنید. این کار باعث خشک شدن لب های شما می شود، بنابراین برای ترک نخوردن لب ها از کرم ترک لب یا ژل پترولیوم استفاده کنید.

در صورت بروز مشکلات زیر با پزشک تماس بگیرید:

  • خونریزی ای که به مدت 10 تا 15 دقیقه متوقف نشود
  • ناتوانی در نوشیدن یا هضم به شکل نرمال
  • تب
  • درد فزاینده

با وجود اینکه نرفتن به سرکار به مدت چند هفته دلیل پزشکی ندارد، اما وقتی دو هفته استراحت کنید و کبودی از بین رفته باشد، احساس بهتری خواهید داشت. رفع کبودی بیش از سه هفته طول می کشد و رفع ورم بعد از جراحی زیبایی بینی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

ناپدید شدن بخیه های حل شدنی بسته به نوع جراحی زیبایی بینی دارد. با این حال، برای این روش، عموما بین هفت تا ده روز طول می کشد.

چندین ماه طول می کشد تا بینی شکل جدید خود را کامل بدست آورد.

پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که بیماران جراحی زیبایی بینی و جراحی رینوپلاستی ثانویه، چسب زدن خود را ۲ الی ۳ هفته پس از عمل جراحی شروع نمایند. بااین‌حال ممکن است در برخی موارد به آن‌ها توصیه شود اندکی دیرتر چسب زدن را شروع نمایند.

پس از شروع، برای به دست آوردن حداکثر نتیجه، بهتر است چند ماهی چسب زدن ادامه داشته باشد. به بیماران توصیه می‌شود هر شب، قبل از خوابیدن اقدام به چسب زدن نمایند. سپس آن‌ها می‌توانند در صبح، قبل از شروع فعالیت‌های روزمره خود، آن را حذف کنند. اگر شما قادر باشیدچسب بینی خود را علاوه بر طول شب، در طول روز نیز حفظ نمایید، نتیجه بهتری خواهد داشت. اگر پزشک از شما بخواهد که خودتان شخصاً اقدام به  چسب زدن و یا تعویض آن نکنید، حتماً به توصیه‌های او گوش فرا دهید.

از طریق هماهنگی با جراح زیبایی بینی یا جراح رینوپلاستی ثانویه خود مطمئن شوید، چسب زدن بینی، مناسب شرایط شما هست یا نه. علاوه بر این، برای چسب زدن به بینی خود، باید از روش خاصی که جراح بر اساس شرایط و نیاز شما مشخص می‌کند، پیروی نمایید.
32

دستورالعمل‌های مربوط به چسب زدن بینی
استفاده از چسب بینی بعد از جراحی زیبایی بینی، تورم بینی را سریع‌تر کاهش داده و سرعت درمان را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود انتظارات ما  از نتیجه عمل بهتر برآورده گردد. فشاری که از طریق چسب زدن بر بینی وارد می‌شود، به نحوی باعث آتل‌بندی ساختارهای تازه شکل‌گرفته خواهد شد، این امر باعث می‌شود فرایند درمان با کنترل بیشتری صورت بپذیرد. همچنین فشار ایجادشده توسط چسب، تورم و ادم بینی را سرکوب خواهد کرد.

خطرات

همانند هر روش دیگر، جراحی زیبایی بینی خطرات مرتبط با خود را دارد. این خطرات مختص به فرد و برای هر فرد متفاوت است. در مورد این خطرات با جراح صحبت کنید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی اثرات ناخواسته اما موقتی هستند که پس از انجام عمل زیبایی بینی بوجود می آیند.

عوارض جانبی عمل زیبایی بینی از قرار زیر است:

  • زخم، تورم بینی و کبودی ، مخصوصا دور چشم
  • سفتی و بی حسی، مخصوصا در نوک بینی، بی حسی ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد.
  • ناتوانی در نفس کشیدن از طریق بینی یا همان گرفتگی بینی، که با از بین رفتن ورم، کاهش پیدا می کند
  • خونریزی خفیف دماغ به مدت یک تا دو روز

عوارض مشکلاتی هستند که در طول یا پس از عمل زیبایی بینی بوجود می آید.عوارض احتمالی هر عمل شامل واکنش غیرمنتظره به داروی بیهوشی، عفونت، خونریزی بیش از حد یا دلمه بستن خون، معمولا در رگ پا (ترومبوز سیاهرگی عمقی) است.

عوارض مخصوص جراحی زیبایی بینی شایع نیستند، اما شامل موارد زیر می شوند:

  • خونریزی شدید بینی اندکی پس از جراحی زیبایی بینی، یا پس از یک هفته تا ده روز
  • بیرون زدن یک ایمپلانت از غشای بینی. این اتفاق چندین ماه یا سال بعد پیش می آید و در صورتی که ایمپلانت بزرگی مورد استفاده شود یا بینی شما به صورت تصادفی آسیب ببیند،احتمال اتفاق افتادن آن بیشتر است. در صورتی که ایمپلانت بیرون نزند، باید برداشته شود. وقتی بینی شما بهبود پیدا کرد، یک ایملانت جدید قرار داده می شود.
  • صدمه دیدن تیغه بینی (غضروف بین حفره های بینی)
  • ممکن است پس از جراحی زیبایی بینی، از ظاهر بینی خود به طور کامل راضی نباشید. اگر چنین است، با جراح خود در این زمینه مشورت کنید.

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.