متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

عمل جراحی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی

به بینی های که دارای برآمدگی در بخش پل بینی هستند بینی های استخوانی گفته می شود ، با استفاده از عمل جراحی بینی استخوانی  یا  رینوپلاستی می توان بینی های استخوانی را جراحی نمود و تمامی برآمدگی و اشکالاتی که بینی استخوانی دارند را رفع نمود . هزینه جراحی بینی های استخوانی  مانند بینی های گوشتی متفاوت می باشد ، برای رسیدن به بهترین نتیجه جهت عمل زیبایی بینی باید بیمار حتما توسط پزشک از نزدیک معاینه شود ، عمل جراحی بینی دارای عوارض بسیار کمی از جملهه کمی ورم و کبودی می باشد که پس از گذشت مدت زمانی تمامی عوارض از بین می رود . به اشخاصی که قصد جراحی زیبایی بینی را دارند توصیه می شود حتما نمونهه  کارهای جراحی بینی پزشک را مشاهده نمایند .

علت ایجاد شدن بینی استخوانی

اشخاصی که بینی های استخوانی دارند به مانند اشخاصی که بینی نوک پهن دارند از مشکلات عدم زیبایی و عدم متناسب بودن بینی با صورتشان رنج می برند ، زیرا این  اشخاصی که بینی استخوانی دارند به دلیل برخی از عوامل نظیر ژنتیک و مسائل ارثی دارای  قوز بینی و برآمدگی روی بینی خود می باشند . علت ایجاد شدن قوز بینی و برآمدگی روی پل بینی در اثر رشد بیش از اندازه غضروف بینی می باشد . یکی دیگر از عوامل رشد بیش از اندازه استخوان و بافت غضروفی وارد شدن صدمه به بینی در دوران نوجوانی می باشد . قوز روی بینی و برآمدگی آن تاثیرات نامطلوب در چهره ایجاد می کند و سبب بروز مشکلات زیبایی می شود .
 

ویژگی های بینی استخوانی

استخوان های محکم و غضروف های سفت پوست ظریف و نازک دارند تیغه محکمی دارند توجه به این نکته الزامی است زمانی که غضروف قوی تر باشد و پوست ظریف تر باشد پس از جراحی زیبایی بینی نتایج بهتری حاصل می شود . دکتر علی میقانی جراح زیبایی بینی بیان می کند که جراحی بینی استخوانی پس از عمل نسبت به جراحی بینی های گوشتی سریع تر بهبود می یابد .
 

معاینه و درمان بینی های استخوانی

جراح زیبایی عمل بینی استخوانی ،  استخوان های بینی را از نظر ساختار زیر بررسی می نماید :

  •    شکل
  •    ضخامت پوست بینی
  •    انحراف تیغه بینی
  •    برآمدگی بینی
  •    اندازه و…

جراحی بینی استخوانی

خوشبختانه عمل زیبایی بینی کمک شایانی به رفع و از بین بردن برآمدگی بینی استخوانی کرده است ، لازم به ذکر است اشخاصی که بینی استخوانی دارند جهت عمل زیبایی بینی خود به پزشک و جراح معروف که دارای تبحر و مهارت کافی در جراحی است مراجعه نمایند . دکتر علی میقانی اشخاص متعددی را که بینی های گوشتی واستخوانی داشته اند را عمل نموده است ، که بیماران پس از عمل نهایت رضایت را از عمل خود داشته اند .
آیا پس از جراحی بینی استخوانی بازگشت وجود دارد ؟

خوشبختانه جراحی بینی استخوانی بازگشتی ندارد و در موارد بسیار نادری امکان بازگشت برآمدگی ها وجود دارد . جراحی زیبایی بینی استخوانی سبب تغییرات بسیار زیادی در چهره شخص می شود .

بهبودی در بینی استخوانی سریع تر است یا بینی نوک پهن

زمانی که در عمل زیبایی بینی هدف اصلی اصلاح بزرگی و بدفرم بودن استخوان های بینی باشد بهبودی به سرعت رخ می دهد  ، اما اگر بافت نرم بینی را که دارای پوست ضخیم (بینی نوک پهن) باشد بهبودی طولانی تر خواهد بود . بیماران بینی نوک پهن  باید صبر داشته باشند تا تورم ناشی از جراحی  بهبود یابد سپس به قضاوت در خصوص عمل زیبایی بینی بپردازند . 

عوارض جراحی بینی استخوانی

انتخاب جراح زیبایی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد ، زیرا انتخاب جراح زیبایی بینی که دارای تجربه و تبحر در کار جراحی است سبب می شود عوارض جراحی زیبایی بینی به  حداقل برسد ، بنابراین به اشخاص توصیه می کنیم در انتخاب جراح بسیار ظرافت و دقت داشته باشند .

زمان جراحی بینی استخوانی چقدر است ؟

مدت زمان جراحی بینی استخوانی معمولا طولانی نمی باشد ، در خصوص جراحی بینی استخوانی باید بیان که پس از گذشت چند ساعت از عمل بیمار می تواند مرخص شود ، هم چنین بیمار درد چندانی را پس از عمل ندارد .

مراقبت های پس از جراحی بینی استخوانی

پس از جراحی بینی استخوانی لازم است شخص به مدت 72 ساعت از آرام بخش و مسکن استفاده نماید . شخص پس از یک هفته استراحت می تواند به انجام فعالیت  های روزانه خود بپردازد ، توصیه می شود اشخاصی که جراحی زیبایی بینی را  انجام داده اند به مدت سه هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی پرهیز نمایند . جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراقبت های پس از جراحی زیبایی بینی می توانید به مقاله مراقبت های پس از جراحی بینی مراجعه نمایید .

جراحی بینی استخوانی به چه عواملی بستگی دارد

پوست و مقدار انعطاف پذیری پوست

در جراحی بینی استخوانی تغییرات بر روی استخوان و غضروف انجام می شود و با ایجاد برش هایی پوست از غضروف ها جدا می شود در بینی های استخوانی  معمولا از حجم استخوان و غضروف ها کاسته می شود. معمولا جراح بینی روی پوست بینی اقداماتی را انجام نمی دهد زیرا پوست نسبت به الاستیسیته خود تغییر پیدا می کند و به راحتی بر روی بافت استخوانی فرم خاصی به خود می گیرد.با توجه به مطالب گفته شده در این مرحله مقدار الاستیسیته پوست نقش بسیار مهمی در نتیجه جراحی بینی استخوانی خواهد گذاشت به این صورت که اگر مقدار الاستیسیته پوست کم باشد بینی گوشتی بوده و با کم کردن حجم پوست بینی گوشتی فرم بهتری را به خود می  گیرد.حال اگر پوست دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی باشد مناسب بوده و به نوعی دارای الاستیسیته خوب باشد جراح بینی محدودیت کمتری در جراحی زیبایی بینی خواهد داشت  و جراح بینی می تواند خلاقیت و هنر خود را طوری که با سلیقه بیمار هم خوانی داشته باشد بیشتر در بینی استخوانی  به نمایش بگذارد.به طور کلی می توان گفت یک جراح بینی در جراحی زیبایی بینی استخوانی جراحی آسان تری را پیش رو دارد ولی باز هم کاملا بینی باید معاینه شده و نقایص آن به درستی بررسی شود.

تناسب بینی با دیگر اجزای صورت

از جمله عاملی که می توان نتیجه ی جراحی بینی استخوانی را ایده آل دانست سازگاری بینی با  لب و دهان،فک،گونه و به طور کلی اجزای صورت است.یعنی جراح بینی باید میزان زیبایی دیگر اجزای صورت را در نظر گرفته و متناسب با آن موقعیت بینی در صورت را تشخیص دهد. جراح بینی باید  پیش از جراحی با بیمار صحبت کرده و آگاهی  لازم را در مورد بینی  و اجزای صورت شخص  به وی منتقل کند تا بیمار انتظار معقولی از جراحی بینی استخوانی خود داشته باشد.معمولا زمانی که شخص چهره ایی زیبا داشته و اجزای صورت هماهنگی بیشتری با هم دارند  نتیجه جراحی بینی استخوانی مطلوب تر خواهد شد.گاهی اوقات همزمان با جراحی بینی می توان  نقایص دیگر صورت را نیز برطرف کرد.

تفاوت جراحی بینی استخوانی با بینی نوک پهن چیست؟

حال که با ویژگی های  بینی نوک پهن و استخوانی آشنا شدید می توانیم بگوییم به ندرت در کشور ما می توانیم بگوییم بینی شخصی به طور کامل استخوانی و یا گوشتی  است در اکثر موارد شکل بینی ها تر کیبی از این دو حالت است که جراح بینی برای هر کدام تکنیک های مختلفی را به کار میبرد در جراحی بینی استخوانی معمولا جراح بینی از حجم بینی کم می کند تا بتواند نتیجه جراحی بینی را مطلوب کند اما در جراحی بینی نوک پهن جراح سعی برآن دارد که  بافت قسمت هایی از بینی را کم کرده و به  دیگر قسمت های بینی بیفزاید  تا تیغه بینی استحکام بیشتری پیدا کند.برای اضافه کردن به بافت ها یا از بافت خود بینی استفاده می شود و در صورت آسیب دیدگی و شکستگی بافت ها از غضروف گوش استفاده می شود.

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.