متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

متخصص عمل زیبایی بینی

عمل بینی تهران

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی امروزه یکی از جراحی های زیبایی است که بسیار انجام می شود.اغلب خانم ها بیشتر از آقایان از این جراحی زیبایی استقبال می کنند زیرا خانم ها اهمیت بیشتری به زیبایی شان می دهند. با انجام جراحی بینی می بینید که تغییراتت بسیاری در ظاهر شما ایجاد می شود.جراحی بینی علاوه بر جنبه زیبایی می تواند اختلالات تنفسی که ناشی از ساختار بینیی شما می باشد را برطرف کند.نتیجه جراحی بینی بلند مدت است و شما باید در انتخاب متخصص یا جراح خود نهایت دقت بکنید. اماا برای اینکه بتوانید بهترین عمل جراحی را تجربه کنید نیاز است که قبل از اقدام برای انجام جراحی بینی در این زمینه اطلاعاتی را کسب نمایید و سپس تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی بگیرید.

انتخاب جراح بینی

اولین اقدامی که قبل از جراحی بینی نیاز است که انجام دهید انتخاب جراح بینی مناسب است. باید یک جراح بینی با تجربه ای را انتخاب کنید که بتوانید به بهترین نحو جراحی بینی تان را انجام دهد.برای شناخت جراح بینی مناسب می توانید به مطب وی رفته و با مشاهده ی بیماران وی و همچنین مشاوره با ایشان در این باره تصمیم بگیرید.

سن مناسب جراحی بینی

به دلیل استقبال بسیاری که از جراحی بینی می شود اغلب افراد مایلند هرچه زودتر این جراحی را انجام دهند اما بهتر است بدانید که خانم ها برای انجام جراحی بینی باید حداقل ۱۷ سال داشته باشند.آقایان نیز باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند تا بتوانند جراحی بینی را انجام دهند.البته در برخی مواقع بنابر دلایلی ممکن است در سنین کمتر نیز این عمل انجام شود. اما اگر عمل جراحی بینی در سنین کم انجام شود به دلیل رشد غضروف ها ممکن است بینی به حالت اولیه بازگردد. به همین دلیل بهتر است که بعد از اتمام رشد غضروف های بینی اقدام به جراحی بینی نمایید.

جراحی بینی گوشتی

بینی هایی که دارای ضخامت زیاد پوست هستند و غضروف ضعیفی دارند در اصطلاح بینی گوشتی گفته می شوند.این بینی ها معمولا پهن هستند و اغلب افرادی که صورتشان چاق است دارای این بینی ها هستند. در این نوع بینی ها در صورت لزوم بنابر تشخیص پزشک شاید نیاز باشد که غضروف آن تقویت شود. جراح بینی برای این منظور از گرافت های بینی که با تکنیک های ویژهه ای بر روی غضروف ها زده می شوند آن را تقویت کرده و باعث استحکام بیشتر بینی می شود بینی های گوشتی غضروفف مستحکمی ندارند که ساختمان کلی بینی را به خوبی نگه دارند  پس برای عمل بینی این نوع بینی ها باید کمی واقع بین بود.. زیرا این نوع بینی ها تغییرات کمی می کنند.معمولا نتایج جراحی بینی گوشتی از نوع عروسکی یا فانتزی نیستند. هرچه بینیی بزرگ و گوشتی تر باشد انتظار بینی های فانتزی نیز کمتر می شود، زیرا پوست این نوع بینی ها بسیار ضخیم و کلفت بوده وو هرچه جراح بینی تلاش نماید نمی تواند ضخامت آن را کم کند . یک بینی طبیعی و زیبا نتیجه ی بسیار مطلوبی از بینی هایی بسیار بزرگ و گوشتی خواهد بود.افراد دارای بینی گوشتی ، در بسیاری از موارد انتظارات بی مورد و بیش از اندازه از جراحی بینی دارند که در نهایت باعث نارضایتی بیماران می شود. بنابراین در طی این جلسات از جراح بینی بخواهید تا نسبت به نوع بینیی شما بهترین و موفق ترین نتیجه را پیش بینی نماید. شما می توانید از دکترخود بخواهید که نمونه کارهایی که ساختار بینی آنهاا نزدیک به ساختار بینی شما بوده است را به شما نشان دهد.

جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی بهترین گزینه برای جراحی بینی هستند زیرا عموما دارای استخوان های محکم و غضروف های سفت هستند بینی های استخوانی دارای پوست ظریف و نازکی هستند که بعد از جراحی بینی به خوبی فرم می گیرند و ظرافت کار جراحان در بینی های استخوانی  به راحتی دیده می شود. این نوع بینی ها معمولا دارای تیغه های محکم، قوز و برآمدگی هستند و نیاز است که از غضروف ها یا استخوان آنها برداشته شود تا وضعیت مناسبی پیدا کنند. برای برداشتن غضروف ها یا استخوان اضافی بینی در برخی مواقع ممکن است غضروف آن را برش دهند و یا استخوان آن را سوهان می زنند.به دلایل گفته شده این نوع از بینی ها می توانند سربالا و فانتزی شکل بگیرند.در نهایت می توان گفت که هرچه بینی مستحکم تر و غضروف های آن قوی تر باشد نتیجه ی جراحی بینی نیز بهتر خواهد بود.

رینوپلاستی استاندارد

عمل زیبایی بینی یا  رینوپلاستی که در کشور ما بسیار شایع است نباید تنها از منظر زیبایی به آن دیده شود.بلکه حتی با انجام جراحی  زیبایی مسیر تنفسی نیز دستخوش تغییراتی می شود.پس یک عمل زیبایی بینی ، باید استاندارد باشد و حفظ تنفس در اولویت باشد . باید توجه داشت که بیمار می تواند در شکل نهایی بینی خود تصمیم بگیرد ولی میزان برداشتن بافت نرم ، استخوان و غضروف توسط پزشک باید در حدی باشد که علاوه بر تناسب اجزای مختلف بینی با صورت و رعایت معیارهای زیبایی تخریبی در بینی صورت نگیرد که قابل جبران نباشد .
یکی دیگر از عوارض تخریب بافت نرم استخوان و غضروف در بینی غیر طبیعی شدن ظاهر بینی و پوست روی آن است و در مواردی که صدمات بافت نرم شدیدتر باشد زخم شدن پوست روی آن ممکن است اتفاق بیفتد .پره های بینی در جایی که به صورت می چسبند قابل جابجایی نیستند ولی در صورتی که پره ها به شکل پرانتزی به صورت می رسند می توان با برداشتن استاندارد پره ها در زاویه ی مناسب علاوه بر حفظ زیبایی سوارخ های بینی آن ها را کوچک تر کرد تا حدی که مانع تنفس مناسب نشود.

قبل از جراحی بینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • قبل از انجام جراحی بینی باید بیمار ناشتا باشد ، خالی بودن معده موجب می شود که بیهوشی خطری برای بیمار نداشته باشد .
  • دو هفته قبل از عمل جراحی بینی از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنید ، زیرا سیگار به دلیل داشتن نیکوتین زمینه تنگ شدن رگهای خونی می شود ، هم چنین نیکوتین پس از جراحی بینی سبب اختلال در گردش خون می شود .
  • از مصرف داروهای نظیر آسپیرین از دوهفته قبل از عمل بینی اجتناب شود ،زیرا مصرف داروهای نظیر آسپیرین سبب  جلوگیری از انعقاد طبیعی خون می شود .
  • قبل از انجام عمل زیبایی بینی بیمار باید پزشک جراح بینی را از تمامی بیماری های که دارد آگاه سازد حتی اگربیماری  سرماخوردگی ساده باشد .
  • قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف مسکن ها و داروهایی که رقیق کننده ی خون هستند خودداری کنید.
  • انجام آزمایش هایی که متخصص گوش و حلق و بینی به شما دستور داده است ا پشت گوش نیندازید.
  • به دلیل اینکه نیاز است بیمار ۴۸ ساعت پس از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده نماید.

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی چیست؟

  • صبح روز بعد از عمل بینی می توانید مرخص شوید و به منزل بروید . در موارد خاص بیش از یک شب خواهید ماند
  • جهت کاهش درد می توانید از قرص استامینوفن کدئین هر ۴ الی ۶ ساعت استفاده نمایید
  • در زمان استراحت سر در زاویه ۴۵ درجه بالاتر از سطح بدن قرار گیرد . (چند بالش زیر سر بگذارید) و سر خود را به سمت چپ و راست نچرخانید .
  • گاز جلوی بینی را در صورت خونی شدن تعویض نمایید . معمولا تا ۲۴ ساعت و گاهی بیشتر ترشحات خونی ادامه دارد ، چناچه بیش از حد معمول باشد اطلاع دهید.
  • دو تا سه روز پس از عمل بینی می توانید حمام کنید (بدن و سرتان را بشویید )ولی اسپیلنت (گچ) روی بینی خیس نشود
  • روز هفتم بعد از جراحی بینی جهت برداشتن اسپیلنت (گچ) بینی مراجعه نمایید .
  • معمولا از روز چهارم و قطعا از روز هفتم می توانید فعالیت های معمول خود را شروع نمایید . سر خود را پایین نیندازید و فعالیت هایی که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهندانجام ندهید .
  • فعالیت ورزشی سبک را از هفته سوم تا چهارم به بعد می توانید شروع نمایید
  • استخر از هفته هشتم به بعد می توانید استفاده نمایید ولی شیرجه نزنید و به عمق آب نروید
  • ضمن تعویض گاز جلوی بینی چناچه خون و یا لخته اطراف نوک بینی و لب وجود داشته باشد با سرم تمیز نمایید ، می توانید محل بخیه ها را با پماد چشمی تتراسایکلین یا جنتامایسین چشمی کمی چرب نمایید .

بنابر گفته های بالا نیاز است که قبل از گرفتن هر تصمیمی برای انجام جراحی بینی با پزشک جراح بینی مشاوره ای داشته باشید و با توجه به گفته های وی در این باره تصمیم بگیرید تا بتوانید این عمل زیبایی بینی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی

اکثر افراد بعد از جراحی بینی درباره ی مشکلات تنفسی بعد از جراح بینی ابراز نگرانی می کنند وبا مثال زدن اطرافیان خود که بعد از جراحی زیبایی بینی دچار مشکلات تنفسی شده اند  از این بابت مضطرب هستند .بعد ازگذشتن  چند روز از جراحی بینی افرادد با داشتن ورمی که به دلیل اقدامات انجام شده روی بینی شکل گرفته است احساس گرفتگی می کنند و به جراح بینی خود میی گویند که بینی ما پر است.این ورم و گرفتگی که کاملا طبیعی است به مرور زمان از بین می رود و بینی بعد از چندین ماه به حالتت طبیعی خود باز می گردد و نتیجه عمل بینی را بعد از گذشت چند ماه می توان به وضوح دید.اختلال در تنفس و کیپ شدن بینی بهه دلایل عارضه های فیزیولوژیکی است ،خط مخاطی بینی به طور طبیعی به تغییرات ایجاد شده و ورم ها از خود واکنش نشان میی دهد.حتی اگر راه عبور هوا با ز باشد به دلیل ورم مخاط برای مدت کوتاهی راه تنفس، اندکی مسدود شده است.همه ی نکات گفته شده باعث احساس گرفتگی سوراخ های بینی بعد از چند هفته ی عمل بینی است. مانند هر عمل جراحی که با برش و زخمم  همراه است این رویه باید طی شده و تنفس دوباره به حالت عادی بازمیگردد.

توصیه هایی برای بهتر شدن مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی

  • اگر دارای آلرژی مرتبط به بینی هستید باید بیشتر مراقب بینی خود باشید و از هرگونه عاملی مانند گرد و غبار ،خز ،اسپری های خوشبو کننده و … که باعث می شود حساسیت شما بروز پیدا کند خودداری کنید.
  • از بلند کردن شی سنگین بپرهیزید و کمتر برای انجام کارهای خود خم شوید و در زمان خواب تا جایی که در خوابتان اختلال ایجاد نمی کند زیر سر خود را بلند کنید.
  • اگر جراح بینی مراقبت های خاصی پس از جراحی را به شما پیشنهاد کرده است حتما آنها را اجرا کنید و داروهای مخصوص، برای کاهش  ورم در صورت تجویز متخصص گوش و حلق و بینی،به موقع مصرف شود.
  • محلول های نمکی برای شست و شوی بینی می تواند در امر مشکلات تنفسی بینی مفید واقع شود.
  • از استفاده نمک،نوشیدنی های الکلی ،سیگار به طور جدی خودداری کنید چون باعث بیشتر شدن ورم می شود.
  • از گرفتن دوش آب گرم خودداری شود.

استفاده از  هر گونه ویتامین ها و مکمل ها در رژیم غذایی  برای کنترل کردن ناهنجاری های تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی با  مشورت پزشک ،می تواند مفید واقع شود.

اگر پس از چند ماه که تورم ها و زخم ها رو به بهبودی رفتند مشکلات تنفسی همچنان ادامه پیدا کرد باید به جراح بینی خود  مراجعه کرده تا برای بهبودی شما درمانی را در نظر بگیرد.

طریقه چسب زدن بینی بعد از جراحی بینی

در جراحی زیبایی بینی ،زدن چسب یکی ازمهم ترین اقدامات پس ازجراحی است.

اگر بخواهید چسبی که از قبل روی بینی زده شده است برداشته شود ابتدا باید چسب ها را بشوییم در حین شستن باید توجه داشت که چسب ها کنده نشود و چسب ها به طور کامل خیس شود حال در شرایطی که صورت خیس است چسب ها را به آرامی از سطح پوست جدا می کنیم.

بینی را خشک کرده و اگر پوست بینی بر اثر چسب ،چرب شده است از الکل برای برطرف کردن این مشکل می توان استفاده کرد.

چسب ها  به اندازه و ابعاد مناسب بریده شده و از بالای بینی چسب زدن را آغاز می کنیم پس از گذاشتن یک برش از چسب ،چسب بعدی باید به گونه ایی زده شود که نیمی از چسب قبلی را بپوشاند و چسب ها تا سمت نوک بینی گذاشته می شود.

برای زدن چسب نوک بینی دقت بیشتری   را به کار بگیرید.دو عدد چسب بصورت طولی در امتداد موازی با سطح روی بینی  طوری میچسبانیم که در زیر نوک بینی به هم برسند وزیر برجستگی نوک بینی را بدون فشار نگه دارند. سپس مقداری از چسبها که به هم رسیدند باقی میگذاریم و بقیه چسب را میبریم، ویک چسب باریک را برای خواباندن دو لبه چسب باقیمانده زیر نوک بینی به صورت عرضی میچسبانیم.

مطالب مرتبط:

راینوپلاستی

رینوپلاستی

عمل بینی استخوانی

عمل بینی کج

عمل بینی گوشتی

انحراف تیغه بینی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.